Reklamacja płatności na booking. Czy to w ogóle działa?

Po tureckiej przygodzie ze skorpionem postanowiliśmy szybko zarezerwować jakiś przytulny hotel w centrum. Nie było łatwo, bo koniec września to nadal sezon, przynajmniej, jeśli chodzi o południowe wybrzeże. Maciej znalazł nocleg na bookingu, bo zasady portalu były nam znane, zameldować można było się już o 13 i zapłacić kartą w euro. A tylko o to nam chodziło.

Reklamacja nieudanego noclegu na booking- w tym wpisie: Nieudany nocleg w booking. Jak wygląda reklamacja?

Booking: jak i czym płacić?

To niby banalne pytanie, ale rodzi wiele problemów. Bowiem w niektórych miejscach płaci się w euro, nawet jeśli waluta obowiązująca w danym kraju jest inna. Zwykle mamy jeszcze opcję zapłaty na miejscu w lokalnej walucie. Ja jednak skłaniam się ku przedpłacie, jeśli do wyjazdu dzieli mnie krótki termin lub bezpłatne odwołanie byłoby korzystne cenowo.

Trzecia opcja to płatność kartą w walucie danego kraju. I tu zaczynają się schody.

Booking: na co zwrócić uwagę przy wyborze płatności

Przeglądając oferty np. w Chorwacji czy Turcji najczęściej możemy zobaczyć kwotę podaną w złotówkach i w euro. Jednak zanim zarezerwujemy nocleg lepiej sprawdzić w jakiej walucie trzeba będzie zapłacić. My raz źle sprawdziliśmy i okazało się, że płatność pobrana została w tureckich lirach. Przy kwocie ok. 500 złotych musieliśmy dopłacić dodatkowe 100 za przewalutowanie (za głupi błąd to całkiem sporo).

Booking: reklamacja płatności

Byliśmy pewni, że płatność miała zostać rozliczona w euro, więc po powrocie napisaliśmy wiadomość reklamacyjną. Formularz dostępny jest, jak zalogujecie się na swoje konto.

Po jakimś tygodniu przyszła odpowiedź ze szczegółowymi informacjami nt. do płatności oraz informacją, że warunki płatności były na stronie rezerwacji przedstawione (wraz ze zrzutem ekranu potwierdzającym wersję portalu). Reklamacja była niezasadna, a więc zwrotu pieniędzy nie było.

Kochani, zapewne trafiliście na ten wpis szukając informacji o reklamacji booking.com. Pamiętajcie, żeby próbować. Nigdy nie zaszkodzi, a może się udać.

Jeśli szukacie informacji o reklamacji AIRBNB- wejdźcie we wpis Reklamacja na Airbnb.

Buziaki,

4 KOMENTARZE

  1. W naszych podróżach najczęściej korzystamy z booking.com oraz z AIRBNB.
    Przeważnie nie wiemy,gdzie będziemy i kiedy dotrzemy w jakieś miejsce, więc jak zbliża się późna pora,szukam w samochodzie, na tablecie noclegu.Nie mieliśmy jeszcze problemu z tymi stronami,nie korzystaliśmy też z reklamacji.
    Przydatny post!
    Pozdrawiam-)

  2. Moja złota zasada: zawsze warto próbować upominać się o swoje! Albo się uda, albo nie. Mi się udało bardzo sprawnie rozwiązać problem z Airbnb. Życzę i Tobie i sobie, żeby więcej problemów z noclegami nie mieć 🙂

    • Dokładnie! Jestem tego samego zdania. Co do Airbnb też mi się udało, choć trzeba było trochę się “naszarpać”. Pozdrawiam serdecznie 🙂

Pozostaw odpowiedź Irena-Hooltayewpodrozy Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here