Airbnb dla firm. Jak wziąć fakturę i czy to w ogóle działa?

Nie wiem czy ktoś tyle razy reklamował usługi Airbnb co ja. Niemniej, nadal z nich korzystam i jestem raczej zadowolona. Oczywiście, poza tymi przypadkami, kiedy musiałam coś reklamować. Reklamowałam już chyba wszystko- zaczynając od noclegu, przez błędne płatności, aż po opcję dla firm. Dziś będzie o tym ostatnim.

Żeby uniknąć nieporozumień: chodzi mi o rezerwację jako klient firmowy, nie o wynajmowanie mieszkania.

Jeśli szukacie rozwiązania Waszego problemu, możecie przeczytać następujące artykuły i komentarze. Jest ich setki, dlatego mam nadzieję, że Wam pomogą:

JAK ROZWIĄZAĆ PROBLEM Z AIRBNB?

JAK ROZWIĄZAĆ PROBLEM Z AIRBNB- CZĘŚĆ 2 (porady i wskazówki)

Czym płacić na Airbnb? O tym jak bezmyślnie straciłam pieniądze.

Airbnb dla firm w Polsce- jak to działa? A raczej, nie działa.

Kiedyś dodałam się do tego programu, poprzez dodanie firmowego adresu e-mail. Po kilku latach chciałam skorzystać z opcji rezerwacji. Rezerwację ukończyłam, za nocleg zapłaciłam. A o fakturze pomyślałam po powrocie, bo w trakcie pobytu wynajmujący powiedział, że on swoją wystawia dla Airbnb i nam nie może.

Wtedy zaczęły się schody.

Faktura z Airbnb

Pobrana faktura z Airbnb była wystawiona jedynie na kwotę ich prowizji, nie całego pobytu. Poza tym, były na niej moje dane, a nie dane firmy i owy „firmowy” adres e-mail. Nic, co nadaje się do rozliczenia w Polsce.

Osobny rachunek, z całą płatnością wystawiony był jako „potwierdzenie płatności” bez danych osobowych. Napisałam do obsługi klienta o pomoc (23 lipca), 5 dni później uzyskałam odpowiedź, która w ogóle mi nie pomogła.

Dwa tygodnie później, po wymianie wielu wiadomości byłam pewna, że pomocy w sprawie faktury nie uzyskam, bo nikt nie rozumiał o co mi chodzi, po co mi jakieś numery podatkowe na fakturze- podobną sytuację z fakturami mieliśmy kilka razy z klientami z USA. Polskie wymogi odnośnie faktur są często niezrozumiałe w innych krajach (w sumie, dla Polaków często też 😊).

Co z tym fantem zrobić?

Nadal będę korzystać z Airbnb przy wakacyjnych rezerwacjach, ale przy firmowych zostanę przy innych metodach. Owszem, może natrafiłam na mało kompetentne osoby przy obsłudze klienta, ale koniec końców- sprawy nie udało mi się rozwiązać. Kwota nie była bardzo wysoka, bo na ponad 1000 złotych- a zawsze mogło być więcej. Niezależnie od kwoty- faktura nie została rozliczona. Cytując:

“Niestety nie możemy wystawić faktury VAT na łączną kwotę rezerwacji. Airbnb nalicza podatek VAT tylko od opłat za usługi, więc faktury to odzwierciedlają. Twój numer NIP nie będzie widoczny na fakturze, a całkowitą kwotę rezerwacji możesz zobaczyć na potwierdzeniu rezerwacji,”

Na tym koniec. Rozliczenia nie będzie. Nie dostałam też żadnej rekompensaty, poza przeprosinami. Jeśli wiecie, jak można rozwiązać powyższą sytuację- lub coś się w międzyczasie zmieni, dajcie znać.

Piszę Wam o tym, bo wiem, że problemy z pośrednikami noclegów zdarzają się dość często, a chciałabym, żeby mój blog nie tylko inspirował Was do podróży, ale też pomagał w sytuacjach kryzysowych.

PS. Żeby nie było, pisałam też o bookingu- np. tu Nieudany nocleg w booking. Jak wygląda reklamacja?

Pozdrawiam,

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here