Nieudany nocleg w booking. Jak wygląda reklamacja?

W przypadku rezerwacji za pośrednictwem znanych portali czasem coś pójdzie nie tak. Niestety, nigdy nie mamy gwarancji, że nocleg będzie dobry czy nawet się odbędzie. Pierwszy problem przydarzył nam się z Airbnb lata temu, w Los Angeles. W tym roku rezerwując nocleg w Pradze nie spodziewaliśmy się, że tyle rzeczy pójdzie nie tak. Zacznę jednak od początku…

Reklamacja nieprawidłowej płatności  na booking- w tym wpisie: Reklamacja płatności na booking. Czy to w ogóle działa?

Rezerwacja noclegu- czy można było się domyśleć, że nocleg będzie już zajęty?

Zarezerwowaliśmy jedną noc w czeskiej Pradze- z soboty na niedzielę- praktycznie kilka dni przed przyjazdem. Dostaliśmy potwierdzenie, na bookingu były opinie (również Polaków), a jak byliśmy na miejscu to właściciel odebrał telefon.

Do mieszkania mieliśmy dostać się biorąc kluczyk ze skrytki, jednak w skrytce go nie było. Właściciel (przez telefon) się dość mocno zdziwił, ale powiedział, że zaraz podejdzie.

Nie podszedł.

Kontakt z infolinią booking.com

To umówmy się, nic fajnego. W sezonie, w weekendy i w inne dni jest takie obłożenie, że najpierw lepiej przygotować sobie:

– numer i pin rezerwacji
– chwilę czasu
– budżet na dzwonienie ( jeśli jesteśmy za granicą to lepiej sprawdzić czy opłaca się dzwonić, bo czas oczekiwania to minimum 10 minut, a czasem i pół godziny).

Zadzwoniliśmy na infolinię, po kilkunastu minutach udało się połączyć. Konsultantka zadzwoniła do wynajmującego- nie odebrał. Kazała nam czekać pół godziny, a więc pojechaliśmy na kawę i ciasto.

Po pół godziny otrzymaliśmy instrukcję: zgadzamy się na nocleg zaproponowany przez booking, a oni zwracają nam różnicę. Różnica spora, bo 340 złotych na jednej nocy. Najpierw musimy wyłożyć ze swojej kieszeni, później portal ma oddać różnicę.

Czeski film po raz kolejny

Dojeżdżamy na miejsce i dzwonimy do wynajmującego, który mówi, że mieszkanie jest niedostępne. Overbooking. Nie wierzymy, jednak to prawda. 

Powtarzamy mozolną procedurę z booking.com i musimy wytłumaczyć kolejnemu konsultantowi o co chodzi. Trochę to trwa, więc jedziemy na miasto. Dziękujemy Bogu, że kot został w domu, bo parę godzin oczekiwania na nocleg nie tylko zepsuło nasze plany, ale też skróciło czas zwiedzania (przyjechaliśmy tylko na weekend).

Sprawdź również:  Jak wypożyczyć samochód za granicą? Od formalności, po ubezpieczenie

Szukanie mieszkania przez booking

Zaznaczam, że to booking szuka mieszkania, bo takie są warunki rezerwacji i możliwości zwrotu nadwyżki. Nasz nocleg kosztował 258 złotych, a inne tego samego dnia z dwoma osobnymi pokojami (3 osoby) były minimum dwa razy droższe.

Po kolejnej godzinie znaleźli nam mieszkanie. W podobnej lokalizacji, dwa osobne pokoje, warunki dobre, ale na pewno nie za 800 złotych/ noc, czyli koszt owego mieszkania. Booking miał zwrócić resztę, więc szczęśliwi, że mamy gdzie spać spacerowaliśmy po Nowym Mieście, planując niedzielę.

Zwrot pieniędzy od booking- męcząca procedura

Po powrocie do domu Maciej wysłał wszystkie potrzebne dokumenty do bookingu. Niestety, dostaliśmy zwrot za… pierwszy nocleg. Na maile, że to błąd portal nie odpowiadał. Trzeba było znów dzwonić na infolinię i tracić bezpowrotnie czas na rozmowy, które nie powinny mieć miejsca.

Poproszono go o paragony jeszcze raz. Maciej wysłał wszystkie dokumenty po raz drugi, ale… na maile nikt nie odpowiadał. Po tygodniu zadzwonił jeszcze raz i dopiero wtedy, wisząc na słuchawce przez pół godziny uzyskał potwierdzenie, że zwrot uzyska. Całą procedura zajęła dwa tygodnie.  Niemniej, gdyby ktoś wydał ostatnie pieniądze, to 125 euro zrobiłoby różnicę w jego budżecie, prawda? 

Podsumowując

W oczekiwaniu na nocleg spędziliśmy 4 godziny.  Na infolinii tyle samo, jeśli nie więcej.

Fajnie, że można było liczyć na portal, ale sposób kontaktu, proces “proszenia się o pieniądze” jest po prostu przykry.

Czy będę korzystać z bookingu? Zapewne nie raz, bo w końcu wszystko dobrze się skończyło. Teraz cieszę się, że mogłam to wszystko dla Was opisać i być może trochę Wam pomóc.  Jeśli mieliście lub macie takie sytuacje, które mogą komuś uratować nocleg- piszcie na dole.

18 KOMENTARZE

  1. W zeszłym roku koleżanka miała podobną sytuację 😦 A nie wiesz, czy taka procedura obowiązuje, gdy odwołają nam rezerwację dwa-trzy dni przed wyjazdem? Tracimy przecież rezerwację w dobrej cenie zamówioną wcześniej, a na ostatnią chwilę może być trudno znaleźć coś w podobnej cenie. Miałam taką sytuację w tym roku, ale nie wpadłam na pomysł, że mogłabym to reklamować.

    • Wiem, że są różne sytuacje i wszystko zależy od bookingu. Jednak warto próbować, choć wymaga to naprawdę dużo dzwonienia i pisania.

  2. To mieliście pecha.
    Mnie na szczęście nie spotkało nic podobnego.
    My nigdy nic nie planujemy,więc szukam noclegu na booking, dojeżdżając do jakiegoś miasta.
    Praktycznie zawsze trafialiśmy na fajne hotele,pokoje i obsługę.
    Jeżeli jednak mnie to spotka, warto wiedzieć ile to czasu i nerwów kosztuje.
    Pozdrawiam!

    • Z airbnb miałam tylko raz nieprzyjemną sytuację, a korzystam dość często. Takie problemy to często wyjątki, ale mimo wszystko, warto o nich pisać, bo pomagają innym.

  3. Właśnie jesteśmy po reklamacji i bardzo nieprzyjemnych mailach z booking.com oraz hotelem, w którym mieliśmy rezerwację. Odwołano nam lot z powodu pogody i w rezultacie nie dotarliśmy do hotelu. Zapłacone z góry za 5 noclegów w Londynie. Zaraz po tym jak dowiedzieliśmy się na lotnisku , że odwołano nasz lot zgłosiliśmy to do booking i hotelu. Rozumiemy, że hotel był gotowy nas przyjąć i miał dla nas zarezerwowane miejsca. Nie liczyliśmy absolutnie na zwrot pełnej kwoty wpłaty. Z naszego punktu widzenia zwrot 30-50% wpłaconych środków satysfakcjonował nas. Jednakże postawa bookingu jest taka że oferta jest bezzwrotna a oni nie są stroną w tym przypadku i odsyałają nas do hotelu. Hotel natomiast odbija piłeczkę i wskazuje booking jako stronę sporu.

    • Nie wiem jaki jest regulamin w przypadku odwołanego lotu, ale poza sprawdzeniem ak to wygląda (na pierwszy rzut oka regulamin nie zawiera odpowiedzi na pytanie co w przypadku odwołanego lotu, ale mogą mieć osobny) spróbowałabym dodzwonić się na infolinię i wyjaśnić wszystko z konsultatnem. Jeśli to nie pomoże, może uda się zareklamować to razem z lotem i wtedy uzyskać zwrot pieniędzy? Mam nadzieję, że pójdzie w miarę bezproblemowo, choć wiem, że bywa nie łatwo… trzymam mocno kciuki- dajcie znać!

  4. A ja mam świeżą sytuacje. Zamówiliśmy nocleg we Florencji 2 dni wczesniej.Zapłacone odrazu kartą.Nie było kontaktu z gospodarzem ani sms ani telefon ani przez komunikator booking .Dojechaliśmy na miejsce okazuje się że to kamienica i jest domofon 8 mieszkań.Na stronie podany był tylko nr klatki 29.Nie dało się wejsć znaleść skontakować.Nie dało się dodzwonić na booking.Dodzwoniłem się następnego dnia Pani mi mówi żebym nie liczył na zwrot wpłaty bo było zadzwonić wczoraj:) wtedy co nie odbierali. Kazała napisać reklamacje na maila. Napisałem mija 10 dzień nie ma odpowiedzi pisałem maila pisałem przez komunikator.Jak dzwonie na infolinie to trzeba podać nr rezerwacji to jak go widzą to nie odbierają telefonu:) Mało tego oferta oszusta dalej się wyświetla i naciąga ludzi:)Myślałem że to porządna firma ale to zwykli oszuści internetowi.

    • Trzymam kciuki, może się uda odzyskać pieniądze. Na szczęście nie miałam takiej sytuacji z bookingiem, ale czytałam, że się zdarzają…

  5. Nam booking nie zwrócił pieniędzy za nocleg w najgorszym z możliwych koszmarów. Wyprowadziliśmy się po pierwszej nocy. Brud, zepsute łóżka, używana pościel, awaria w łazience i czekanie na hydraulików, którzy już jadą przez 6 godzin. I Booking umył ręce… Dla mnie to była żenada ze strony booking

  6. Czy ktoś posiada adres mailowy Booking na który można składać reklamacje? Będę bardzo wdzięczny ponieważ na stronie nie mogę go znaleźć.

  7. Ewa 30 sierpnia 2021
    Mam z mężem przykre doświadczenie wynajęcia noclegu przez portal Booking.
    Lokum w Sopocie( obiekt Modern Sopot) ze śniadaniem, 5 noclegów za 1966 zł, czyli ok.400 zł na dobę.
    Śniadanie o czym zostaliśmy poinformowani dopiero na miejscu miało miejsce w barze poza obiektem. Pokój 2-wu osobowy ok.10 m2 z jednym łóżkiem podwójnym wciśniętym między dwie ściany tak ,że nie było możliwości dojścia do łóżka z boku .Nie było stolików nocnych Wchodziliśmy przodem jak pies do budy, a wychodziliśmy wycofując się rakiem , co było zważywszy na wiek dużym utrudnieniem ( mamy po 70 lat ,a mąż dodatkowo poważne schorzenie kręgosłupa).
    Nie było szafy ubraniowej ,tylko 4 wieszaki i 2 haczyki na ścianie. Odzież musieliśmy
    trzymać we walizkach. Dwie walizki uniemożliwiały poruszanie się po małym pokoju, dlatego
    jedną walizkę umieściliśmy w kabinie prysznicowej ,która służyła nam jako garderobianka również na rzeczy wiszące. Przez cały okres pobytu nie mogliśmy korzystać z prysznica ,gdyż wiązałoby się z ciągłym wypakowywaniem szafy prysznicowej i jej ponownym urządzaniem.
    ,,Aneks” kuchenny :mały stoliczek trochę większy od laptopa i tylko 1 krzesło! bo na drugie nie było miejsca ,tak że kawę piliśmy na zmianę .Jeszcze było parę innych mankamentów ale
    przedstawiłam te najważniejsze.
    Te spartańskie warunki opisaliśmy odwrotnie do Bookingu domagając się już nie lokalu zastępczego ale chociaż połowy rekompensaty .Ku naszemu zaskoczeniu ,Booking stwierdził że rekompensata nie może być wypłacona ,a mamy wystawić opinię o obiekcie ,żeby ostrzec innych gości .Właścicielka obiektu była nieuchwytna a telefoniczny kontakt o rekompensacie
    zbyła szyderczym śmiechem i arogancją .Po tym telefonie wysłaliśmy kolejne e-maile do
    Bookingu w sprawie rekompensaty ale bezskuteczne .Na powyższe mamy dokumentację
    fotograficzną i nakręcony filmik, który chcemy wykorzystać w ewentualnym dalszym postępowaniu.

  8. Dziś rano dowiedzieliśmy sie że booking nie przekazał informacji Wizz Air o naszym locie do Barcelony. Efekt: Lot mieliśmy mieć jutro o 6:05; miejsc w samolocie dla nas nie ma. Rano poinformowali nas że zwracaja nam pieniądze za lot. Brak opcji innego lotu bo ceny zaporowe z dnia na dzień i koszmarna ilośc przesiadek. Anulacja rezerwacji w hotelu dziś juz odpłatna 160 euro i próba ściągnięcia kwoty z karty. Koszt kupionych online biletów na atrakcje – 1260 zł. Szloch dziecka .. bezcenny. Rocznicowa podróż … weekend nerwów.
    kontakt przez biednych mlodziutkich konsultantów tylko dopóki masz numer rezerwacji. a oni nie mogą zrobić nic. Ogólnie … ślę maila z prośbą o zwrot kosztów i cicho pochlipuje.

    • Bardzo mi przykro. Mam nadzieję, że uda się coś zdziałać ze zwrotami, choć myślę, że będzie ciężko. Można ewentualnie zgłosić się do pośrednika, który tym się zajmuje – trochę to zajmie, ale myślę, że efekt będzie łatwiejszy do osiągnięcia.

      Nawet nie wiem co napisać….

Skomentuj Ania Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here