JAK ROZWIĄZAĆ PROBLEM Z AIRBNB?

Jak rozwiązać problem z AIRBNB?

Po Myrtle Beach mieliśmy dość tanich moteli, a znając Amerykę tak dobrze, że baliśmy się o problemy żołądkowe i tak źle, że nadal nie umieliśmy przewidzieć które miejsce nam nie zaszkodzi, w każdym punkcie naszej podróży szukaliśmy noclegu z kuchnią. Zdecydowaliśmy się na szukanie pokoju przez AIRBNB, gdzie ceny są w miarę przystępne, można sprawdzić opinie, zobaczyć pokój na zdjęciu i dogadać się co do ceny.

Cztery podstawowe zasady rezerwacji przez Airbnb:

  1. Podczas wyszukiwania dokładnie sprawdź ofertę: zaczynając od tego czy zgadza się miejscowość, jaki jest typ noclegu (pokój, całe miejsce czy może jest pokój współdzielony?). Jak jest z dostępem do łazienki czy kuchni? Czy wynajmujący oferuje śniadanie?
  2. Warto sprawdzić czy bardziej opłaca się zarezerwować nocleg przez Airbnb czy może lepiej wybrać inny portal, na przykład na  lokalnej stronie z noclegami?
  3. Sprawdź recenzje: ich ilość, zawartość i przez jakie osoby były one publikowane? Na co recenzenci zwracali uwagę w swoich opiniach: na czystość, piękne widoki czy na świetną lokalizację? Czy poszczególne podpunkty (dokładność, przyjazd, czystość, komunikacja i lokalizacja znacznie się od siebie różnią? Jeśli tak, jaki może być powód?
  4. Napisz do wynajmującego przedstawiając siebie i cel swojej wizyty, możesz spytać (moim zdaniem powinieneś!) o zniżkę.
  5. Rezerwuj! Ahoj przygodo! 🙂

Zapraszam do zapoznania się z wpisem: Jak założyć konto w AIRBNB

Numery na infolinię AIRBNB:

Polska +48 22 30 72 000

Stany Zjednoczone (infolinia czynna całą dobę) +1 415 800 5959

Moje opinie o Airbnb

Niemal wszystkie moje przygody z Airbnb zakończyły się 100% sukcesem: ładne mieszkania (lepsze niż na zdjęciach), świetni gospodarze i czysto tak jak w pięciogwiazdkowym hotelu. Nawet Las Vegas, gdzie nocleg był bardzo, bardzo tani- było idealnie. Byliśmy pewni, że zarówno weryfikacje Airbnb, jak i opinie ludzi są wiarygodne. UWAGA! W Airbnb obowiązuje kod zniżkowy od 80 do 130 zlotych na pierwszy nocleg- do pobrania tutaj. Jeśli wy go wykorzystacie, taką samą możliwość będę mieć i ja. 🙂

Airbnb_Logo

Żeby nie było tak całkiem kolorowo, problem zaczął się w ostatnim punkcie naszej podróży: Los Angeles. Tam czekał na nas pokój pod samymi wzgórzami Hollywood. Ogromne łóżko, szafa, balkon na którym można zjeść śniadanie, no i jeszcze raz Hollywood. Właścicielki nie było na miejscu, ale klucze czekały na nas „w doniczce u sąsiada”. Ciekawe, że nawet tu są takie „tradycje”. Jednak kiedy dotarliśmy do budynku i wygrzebaliśmy klucz, nie mogliśmy znaleźć mieszkania nr 2: numer jeden jest, numer trzy tak samo, a w mieszkaniu, które powinno być numer dwa leży PIES.

Jaki pies do cholery!? O żadnym psie w mieszkaniu nie było mowy. Była już 20, na dworze ciemno, a my w obcym mieście, nikogo nie znamy (ciocia z Ameryki akurat w zeszłym roku przeprowadziła się do Utah!), do tego mieszkanie opłacone na tydzień z góry… no ładnie, co teraz zrobić?! Właścicielka o słodkim imieniu Katy nie odbierała telefonu, ani nie oddzwoniła jak już nagrałam się jej na pocztę. A przecież miała tyle pozytywnych recenzji (wtedy przeszło 60!).

Czytaj również:  NAJPIĘKNIEJSZE W USA: SAN FRANCISCO

airbnb-los-angeles

Problemy z pokojem wynajętym na Airbnb

W końcu weszliśmy do mieszkania (pies wyglądał łagodnie, ale kto wie, co mu tam do głowy strzeli!) i tam dopiero spotkało nas  największe zaskoczenie, bo to nie czworonóg był największym problemem, tylko mieszkanie: salon i kuchnia była zagracona tak, jakby w ciągu dnia mieściło się tam domowe przedszkole, nasz pokój był kompletnie nieposprzątany, w tym: pościel niezmieniona, pełna cudzych włosów i sierści psa, szafa wnękowa zastawiona cudzymi ubraniami (a garderoba była jednym z atutów tego pokoju), a klimatyzacja może i była, ale w kuchni. Mogłabym wymieniać w nieskończoność co było nie tak, jak w ogłoszeniu.

Moja cierpliwość została niespodziewanie nadwyrężona w łazience, która była po prostu koszmarna: nie dość, że zarówno w wannie, jak i na desce znajdowały się włosy (z pewnością ludzkiego pochodzenia, ale w tym wypadku nie wydaje mi się, że to komplement), to dodatkowo z sufitu odpadła jego spora część. Nie muszę dodawać, że co do świeżości ręczników miałam wątpliwości. Nie wiedziałam już nic poza tym, że nie zostaniemy tu ani jednej nocy. Wykonaliśmy telefon na infolinię Airbnb (ponoć bezpłatna, ale płaciliśmy zarówno ze swojego amerykańskiego numeru, jak i z Vibera) i przedstawiliśmy sytuację jak wygląda. Dostaliśmy informację, że mamy czekać na e-mail i wtedy w wiadomości zwrotnej powinnam przesłać zdjęcia dot. niedogodności w mieszkaniu. Konsultant powiedział, że oni się tą sprawą zajmą.

airbnb opinie

airbnb-la

Rozwiązanie problemu przez Airbnb

Zajęli się tak, że oddzwoniła do mnie Katy, zapewne po wiadomości od Airbnb,  ale ja już nie byłam w nastroju na rozmowy: napisałam jej jedynie wiadomość o tym, jak jestem rozżalona i że jest mi przykro. Jej bezsensowne tłumaczenie, że to pies sąsiadów jakoś mnie nie przekonało do pozostania w jej mieszkaniu. Tak samo nie przekonała mnie informacja, że Katy zamieszkuje z chłopakiem pokój obok. Co by się zmieniło gdybyśmy zostali? Chyba w piętnaście minut nie zamówiłaby ekipy remontowej do łazienki, a tego właśnie oczekiwałam. Po jakiś 20 minutach dostałam adres e-mail na który wysłałam zdjęcia dowodowe tej farsy.

Cała sprawa trwała około dwóch godzin, gdzie dopiero w ostatniej rozmowie było powiedziane, że Airbnb pokryje koszt hotelu do 100$. Nie ukrywajmy, że 100$ to niewiele, zwłaszcza w LA, tym bardziej w sobotę, gdzie dodatkowo sami mieliśmy go znaleźć (pod presją czasu) i w razie czego zapłacić nadwyżkę. A chcieliśmy hotel, nie hostel, bo po takich przeżyciach chyba każdy chce mieć swoje łóżko i łazienkę. Oczywiście dobrze wiedziałam, że to nie koniec negocjacji. Bo ktoś przecież musi pokryć koszt kolejnej taksówki. 🙂

Czytaj również:  WCALE NIE TAKIE KOLOROWE LAS VEGAS

W końcu kolejnego dnia, po kilku rozmowach z konsultantami dostaliśmy informację o zwrocie za hotel i  taksówki do kwoty 150$. Pieniądze na polskie konto doszły w kilka dni.  Za niepotrzebny stres nie dostaliśmy nic. Oczywiście obowiązywał nas regulaminowy zwrot pieniędzy za mieszkanie u Katy plus 10% więcej na wykorzystanie na kolejny nocleg w LA (lub sam zwrot jeśli nie chcemy już korzystać z usług Airbnb). Wybraliśmy pierwszą opcję i już kolejnego dnia zamontowaliśmy się na Long Beach na cały kolejny tydzień. Była to najlepsza decyzja jaką mogliśmy podjąć.

Po przeszło miesiącu sprawdziłam: na stronie mieszkania możemy znaleźć nowe zdjęcia, ale żeby nie było, stare zostały:

 

Odzyskanie pieniędzy od Airbnb

Jeśli chodzi o resztę komplikacji z Airbnb, przypadkowo pobrali nam 21$ więcej za kolejny nocleg w LA. Niestety, po wcześniejszych doświadczeniach nie chciałam zostawić im ani grosza więcej, niż jest napisane. Proces odzyskiwania tej niewielkiej kwoty trwał równo miesiąc, ale o tym nie będę się już rozpisywać. W każdym razie udało się po wymianie dziesiątek e-maili. W każdym razie jestem niezmiernie ciekawa co by było, jakby przypadkowo pobrali nam 10 000$.

Warto wiedzieć! Telefoniczny konsultant Airbnb rozmawiał z nami tylko po angielsku. Jak któregoś dnia zadzwoniłam na polską infolinię, powitał mnie przesympatyczny pan w języku hiszpańskim, mimo, że w Polsce była godzina 15. Wiadomości e-mail były tłumaczone na polski przez tzw. translator.

Podsumowując:

Opinie w Airbnb nie zawsze są dobrym wyznacznikiem standardu pokoju, tak samo jak jego cena. W pierwszym przypadku, ludzie często omijają negatywne wrażenia, a wielu z nich rezerwuje pokój noc/ dwie i woli się przemęczyć jeśli coś jest nie tak. Należy też zwrócić uwagę kto pisze recenzje (w tym przypadku bardzo ważna jest narodowość, bo nie ukrywajmy, że są ludzie dla których czystość to pojęcie bardzo, bardzo względne). Jeśli chodzi o  stosunek ceny do jakości: tu coś takiego nie istnieje. “Apartament” u Katy kosztował nas ok. 70$ za noc, a w takim przedziale cenowym znaleźliśmy cudowny pokój ze śniadaniem i winem (dobrej jakości) pięć minut od Kalifornijskiej plaży.

W skrócie: łatwo wydać, trudniej dostać, ale mimo wszystko polecam 🙂

JAK ROZWIĄZAĆ PROBLEM Z AIRBNB- CZĘŚĆ 2 (porady i wskazówki)

airbnb-kod-znizkowy

Zapraszam na Facebook!

43 KOMENTARZE

  1. A ja właśnie zostałam oszukana przez Airbnb…zwrot z rezerwacji mniejszy niż pobrano! anulował gospodarz dostałam 280 zł mniej na konto… Pewnie teraz miesiące będę to odzyskiwać jeśli wogóle odzyskam

  2. Przykro mie,że miałaś tak nie miłe doświadczenie z airbnb!
    Rzeczywiście, negocjacje z konsultantami Airbnb sa bardzo trudne. Oceniam je z pozycji gospdarza. Jednego razu moi goście spalili do połowy drewniana statuetkę, kosztowało mnie to koszmarną recenzje z ich strony. Uważam,że jest to nie fair i w takich sytuacjach żadna ze stron nie powinna mieć możliwości napisania recenzji.
    A co do czystości, masz racje definicja czystości jest różna dla różnych ludzi. Zrezygnowałam z usług firmy sprzątającej i od tej pory dom jest sprzątany PO POLSKU- zawsze mnie to bawi!
    Pościel prana w proszku Persil na cyklu 1h 45min i wyprasowana zapewnia komfort snu i wielu gości to docenia. Mam prawie 5 gwiazdek…..
    Pozdrawiam i życzę Ci udanych podróży!

    • Ciekawe spostrzeżenie ze strony wynajmującego. Zawsze zastanawiam się czy ludzie korzystający wynajmu mieszkań zostawiają za sobą “większy porzadek” niż w hotelu i jak widać, nie zawsze… co do sprzątania domu PO POLSKU jestem jak najbardziej za. Sama lubię czuć się po prostu swojsko i domowo. Pozdrowienia i samych spokojnych wynajmujących! 🙂

  3. chciałabym odwołać rezerwację w NICEI za względu na wczorajszy zamach terrorystyczny – czy ktoś ma doświadczenia jak odzyskać całą kwotę ze względu na “niestabilność polityczną” i ogłoszenie stanu wyjątkowego?

    • Witam serecznie, proszę najpierw spytać się wynajmującego czy polubownie możecie rozwiązać tą sytuację – a jeśli się nie uda- zgłosić sprawę w AIRBNB i opisać zaistniałą sytuację. Poszukam czy jest coś w regulaminie (w co powątpiewam) i życzę powodzenia!

  4. Cześć,
    A z jakiego maila korzystałeś w kontakcie z nimi, bo zablokowali mi pieniądze z PAYPAL za 2 odrzucone rezerwacje i nie mam jak się z nimi skontaktować… asposób który opisali na stronie jak zrobić zwrot JEST NIEMOŻLIWY do wykonania bo nie ma takiej opcji na stronie

  5. Złodziejski serwis.
    W tym tygodniu straciłem przez nich 72 EUR. Gospodarz wystawił nieistniejącą ofertę na Ibizie, po zapłaceniu natychmiast anulował moją rezerwację. Airbnb zwrócił moją wpłatę potrącając mi 72 EUR za to, że nieuczciwy gospodarz( nick Nora) anulował mi rezerwację. Gospodarz napisał, że jest mu ,,sorry” a do serwisu nie ma nawet opcji napisania e-maila. Nie polecam korzystania z usług oszustów.

  6. Ja z kolei miałam zupełnie inny problem i żadnej pomocy z aribnb.
    Dziewczyna, która u nas mieszkała – okradła nas (duża suma pieniędzy plus iphone). Zaufaliśmy jej, nie zamknęliśmy sypialni – za głupotę się płaci.
    Niech Was nie zwiodą potrójne weryfikacje dokumentu tożsamości. Nawet policja ma problem, z tym, żeby uzyskać jej dane z airbnb.
    I teraz najważniejsze: Arbnb NIE POMAGA w takiej sytuacji NAWET W NAJMNIEJSZYM STOPNIU. Dziewczyna nadal ma konto i nadal podróżuje w najlepsze. Nie została zablokowana, sprawdzona – nikt nie zajął się sprawą. Dodatkowo wystawiła mi negatywne opinie i mimo, że sprawa jest teraz na policji i mimo moich dziesiątek wiadomości i próśb – nie zamierzają tego skasować.
    Portal chroni złodziei i oszustów.

    • Ciężko się nie zgodzić! Sama zastanawiałam się nad wynajmem w taki sposób, ale teraz już wiem, że muszę jeszcze to dobrze przemyśleć… Myślałam, że moja sytuacja to jedna z nielicznych, poza tym złodziejstwo to już poważna sprawa. Pewnie nikt nie chce się tym zająć, skoro prowizja weszła na konto. Mam nadzieję, że uda Ci się to jakoś rozwiązać, albo chociaż zamkną tej dziewczynie konto. Pozdrawiam serdecznie i życzę jak najmniej takich sytuacji.

    • Witam Panie Jerzy. Z tego co mi wiadomo gospodarz nie może podnieść ceny kiedy juz pobrano opłatę. Zaplacone- zaklepane . Proszę mu to napisać- a jesli będzie mial z tym problem – zgłosić sprawę do Airbnb bezpośrednio przez +48 22 30 72 000 – infolinia po angielsku ewentualnie e-mailem czy formularzem ze strony. Pozdrawiam serdecznie!

  7. Witam, a ja po udanej wycieczce do Budapesztu i jednym noclegu dostałam negatywną opinię, bo “sąsiadka mówiła, że byliśmy bardzo głośno i waliliśmy w ściany w nocy”, na co szczęka mi opadła, bo warunkiem było zachowanie ciszy i tak też się dostosowaliśmy z grupą. Po moim zapytaniu, o co tu, do licha, chodzi, okazało się, że sąsiadka mówiła o 4 dziewczynach, które były dwie noce wcześniej, a nasza grupa liczyła 3 kobiety i 1 mężczyznę… Przyznała się, że nam wierzy (rozumiem w sumie, że Chinka nie musi kojarzyć polskich imion), ale do licha, niech sprawdza kto u niej nocuje zanim wystawi komuś taką recenzję! I tak oto zostaję z pierwszą opinią na portalu, sugerującą, że imprezuję całymi nocami, i ani ona nie wie, jak to edytować, ani żadnego kontaktu do serwisu nie potrafię znalezc na ich stronie, bardzo niefajne pierwsze wrażenie i doświadczenie z portalem.

  8. Wiecie może, czy gospodarz może zmienić zasady anulowania rezerwacji po tym jak ta została złożona i zaakceptowana? Dwa dni temu przy rezerwacji Zasady Anulowania w ofercie były elastyczne. Było w niej również napisane, że nie będzie problemu z meldunkiem poza standardowymi godzinami. Dzisiaj zasady anulowania są Rygorystyczne a gospodarz oświadczył, że nie ma możliwości meldunku o innych porach niż podane.
    Czy to zgodne z regulaminem serwisu?

    • Cześć,
      Myślę, że nie jest to zgodne z regulaminem. Jeśli nie da się dogadać z gospodarzem, najlepiej zgłoś to do serwisu, zaczynając od tego, że gospodarz zmienia zasady po rezerwacji. Sama po dokonaniu rezerwacji u jednego pana usłyszałam, że mam dodatkowo wpłacić kaucję. Oczywiście nie mogłam się na to zgodzić, bo przecież oferta podana na stronie nie zawierała tej informacji. Sprawę załatwiliśmy polubownie- na starych zasadach. Powodzenia! trzymam kciuki

  9. Witam zamówiłem pobyt w Budapeszcie dwa noclegi za 62 euro już z 3% przewalutowaniem airbnb lecz z mojego konta walutowego została pobrana kwota 67 euro. Czy ktoś wie dlaczego? Nadmieniam że mój bank nie pobrał żadnej prowizji. Proszę napisać jak jest najlepszy kontakt z airbnb – bo ten numer Polska +48 22 30 72 000 to jest ale tylko po angielsku rozmowa – jak wygląda kontakt e-mielowy. Proszę o pomoc lub jakąś podpowiedź. Z góry dziękuję. Pozdrawiam

  10. Dzień dobry,
    Jestem na początku drogi współpracy z airb&b jako gospodarz. Podany jest kontakt tel. w Polsce, ale nie ma osoby rozmawiającej po polsku.Znam angielski, ale nie na tyle dobrze, żeby wszystko powiedzieć i zrozumieć, tak jakbym sobie tego życzyła. Trudno opisać mailowo ( tym bardziej, że tłumaczy translator ) problemy z którymi boryka się każdy świeżo upieczony wynajmujący. Nie ma przedstawicieli regionalnych co przeraża mnie na przyszłość w razie jakichkolwiek problemów. Mam wrażenie, że pozostawieni Jesteśmy sami sobie. Może Jestem w błędzie ? Może nie mam wystarczających inf. na ten temat ?

  11. Dziękuję za odpowiedź. Ale jak to działa? 1. A jeśli gospodarz nie opublikuje swojej? 2. Minie czas na wystawienie recenzji? Czyjej recenzji? Gospodarza? Jaki to czas?

    • Macie wraz z gospodarzem 14 dni na napisanie swoich recenzji. Z chwilą, kiedy oboje prześlecie swoje oceny, zostaną one jednocześnie opublikowane na Waszych profilach na Airbnb. Jeśli recenzję napisze tylko jedno z Was, zostanie ona opublikowana po tych 14 dniach.

  12. Witam mialem tez Nie ciekawa przygode wynajalem domek nad morzem we wloszech pojechalem tam z moja zona I dziecmi co sie okazalo jak to czesto bywa zdjecia byly zupelnie inne a syf jaki tam zastalem jest Nie do opisania .Tego samego dnia kontaktowalem sie z airbnb I oddali mi pieniadze ale ze juz bylo pozno Nie mialem czasu zeby sobie czegos poszukac wiec musialem wziasc hotel za ktory musialem duzo wiecej zaplacic I wydac pieniadze przeznaczone na inny cel.Chcialem sie dowiedziec czy jest mozliwosc odzyskania tej roznicy ktora musialem doplacic do hotelu.Moze mial ktos podobne doswiadczenie.Pozdrawiam

    • Dzień dobry,
      proszę się starać o rekompensatę, mimo wszystko. W moim przypadku AIRBNB pokryło koszt hotelu na felerną noc i taksówkę po LA, póżniej zarezerwowałam nocleg z AIRBNB (zwracają 10% więcej). Trzeba jednak uzbroić się w cierpliwość i nalegać. AIRBNB to korporacja i nie ma co ukrywać- łatwo pieniędzy nie oddadzą. Później pobrano mi z konta więcej pieniędzy niż było napisane- o zwrot starałam się miesiąc, jednak w końcu się udało. Trzymam mocno kciuki i czekam na pozytywną relację. Pozdrowienia!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here