Nieudany nocleg w booking. Jak wygląda reklamacja?

W przypadku rezerwacji za pośrednictwem znanych portali czasem coś pójdzie nie tak. Niestety, nigdy nie mamy gwarancji, że nocleg będzie dobry czy nawet się odbędzie. Pierwszy problem przydarzył nam się z Airbnb lata temu, w Los Angeles. W tym roku rezerwując nocleg w Pradze nie spodziewaliśmy się, że tyle rzeczy pójdzie nie tak. Zacznę jednak od początku…

Reklamacja nieprawidłowej płatności  na booking- w tym wpisie: Reklamacja płatności na booking. Czy to w ogóle działa?

Rezerwacja noclegu- czy można było się domyśleć, że nocleg będzie już zajęty?

Zarezerwowaliśmy jedną noc w czeskiej Pradze- z soboty na niedzielę- praktycznie kilka dni przed przyjazdem. Dostaliśmy potwierdzenie, na bookingu były opinie (również Polaków), a jak byliśmy na miejscu to właściciel odebrał telefon.

Do mieszkania mieliśmy dostać się biorąc kluczyk ze skrytki, jednak w skrytce go nie było. Właściciel (przez telefon) się dość mocno zdziwił, ale powiedział, że zaraz podejdzie.

Nie podszedł.

Kontakt z infolinią booking.com

To umówmy się, nic fajnego. W sezonie, w weekendy i w inne dni jest takie obłożenie, że najpierw lepiej przygotować sobie:

– numer i pin rezerwacji
– chwilę czasu
– budżet na dzwonienie ( jeśli jesteśmy za granicą to lepiej sprawdzić czy opłaca się dzwonić, bo czas oczekiwania to minimum 10 minut, a czasem i pół godziny).

Zadzwoniliśmy na infolinię, po kilkunastu minutach udało się połączyć. Konsultantka zadzwoniła do wynajmującego- nie odebrał. Kazała nam czekać pół godziny, a więc pojechaliśmy na kawę i ciasto.

Po pół godziny otrzymaliśmy instrukcję: zgadzamy się na nocleg zaproponowany przez booking, a oni zwracają nam różnicę. Różnica spora, bo 340 złotych na jednej nocy. Najpierw musimy wyłożyć ze swojej kieszeni, później portal ma oddać różnicę.

Autopromocja

ksiazka kierunek zagranica

Czeski film po raz kolejny

Dojeżdżamy na miejsce i dzwonimy do wynajmującego, który mówi, że mieszkanie jest niedostępne. Overbooking. Nie wierzymy, jednak to prawda. 

Powtarzamy mozolną procedurę z booking.com i musimy wytłumaczyć kolejnemu konsultantowi o co chodzi. Trochę to trwa, więc jedziemy na miasto. Dziękujemy Bogu, że kot został w domu, bo parę godzin oczekiwania na nocleg nie tylko zepsuło nasze plany, ale też skróciło czas zwiedzania (przyjechaliśmy tylko na weekend).

Szukanie mieszkania przez booking

Zaznaczam, że to booking szuka mieszkania, bo takie są warunki rezerwacji i możliwości zwrotu nadwyżki. Nasz nocleg kosztował 258 złotych, a inne tego samego dnia z dwoma osobnymi pokojami (3 osoby) były minimum dwa razy droższe.

Po kolejnej godzinie znaleźli nam mieszkanie. W podobnej lokalizacji, dwa osobne pokoje, warunki dobre, ale na pewno nie za 800 złotych/ noc, czyli koszt owego mieszkania. Booking miał zwrócić resztę, więc szczęśliwi, że mamy gdzie spać spacerowaliśmy po Nowym Mieście, planując niedzielę.

Więcej inspiracji znajdziesz na moim Instagramie:

instagram Ewelina Gac

Zwrot pieniędzy od booking- męcząca procedura

Po powrocie do domu Maciej wysłał wszystkie potrzebne dokumenty do bookingu. Niestety, dostaliśmy zwrot za… pierwszy nocleg. Na maile, że to błąd portal nie odpowiadał. Trzeba było znów dzwonić na infolinię i tracić bezpowrotnie czas na rozmowy, które nie powinny mieć miejsca.

Poproszono go o paragony jeszcze raz. Maciej wysłał wszystkie dokumenty po raz drugi, ale… na maile nikt nie odpowiadał. Po tygodniu zadzwonił jeszcze raz i dopiero wtedy, wisząc na słuchawce przez pół godziny uzyskał potwierdzenie, że zwrot uzyska. Całą procedura zajęła dwa tygodnie.  Niemniej, gdyby ktoś wydał ostatnie pieniądze, to 125 euro zrobiłoby różnicę w jego budżecie, prawda? 

Podsumowując

W oczekiwaniu na nocleg spędziliśmy 4 godziny.  Na infolinii tyle samo, jeśli nie więcej.

Fajnie, że można było liczyć na portal, ale sposób kontaktu, proces “proszenia się o pieniądze” jest po prostu przykry.

Czy będę korzystać z bookingu? Zapewne nie raz, bo w końcu wszystko dobrze się skończyło. Teraz cieszę się, że mogłam to wszystko dla Was opisać i być może trochę Wam pomóc.  Jeśli mieliście lub macie takie sytuacje, które mogą komuś uratować nocleg- piszcie na dole.


Cześć! Mam nadzieję, że podążycie moim szlakiem w podróży. Chętnie oglądam zdjęcia i filmy moich czytelników, dlatego oznaczajcie mnie w mediach społecznościowych:

Instagram: @ewelina.gac

Facebook: @wposzukiwaniukoncaswiata

W niektórych artykułach zawarte są linki afiliacyjne. Kiedy korzystasz z tych linków do rezerwacji noclegów, otrzymuję niewielką prowizję, co pomaga mi utrzymać bloga i dostarczać Ci wartościowych treści. Dziękuję za wsparcie!


51 KOMENTARZE

  1. W zeszłym roku koleżanka miała podobną sytuację 😦 A nie wiesz, czy taka procedura obowiązuje, gdy odwołają nam rezerwację dwa-trzy dni przed wyjazdem? Tracimy przecież rezerwację w dobrej cenie zamówioną wcześniej, a na ostatnią chwilę może być trudno znaleźć coś w podobnej cenie. Miałam taką sytuację w tym roku, ale nie wpadłam na pomysł, że mogłabym to reklamować.

    • Wiem, że są różne sytuacje i wszystko zależy od bookingu. Jednak warto próbować, choć wymaga to naprawdę dużo dzwonienia i pisania.

  2. To mieliście pecha.
    Mnie na szczęście nie spotkało nic podobnego.
    My nigdy nic nie planujemy,więc szukam noclegu na booking, dojeżdżając do jakiegoś miasta.
    Praktycznie zawsze trafialiśmy na fajne hotele,pokoje i obsługę.
    Jeżeli jednak mnie to spotka, warto wiedzieć ile to czasu i nerwów kosztuje.
    Pozdrawiam!

    • Wlasnie mielismy taka sytuacje i czekamcna zwrot nadwyzki a potrzebuj pieniadze na czwartek czyli za 3 dni. Mysle nawet czy isc z tym do prawnika bo kosztowalo mnie to duzo nerwow, na miejscu bylismy po 21 a na zastepczy n9cleg czekalismy do 23, z dzieckiem w aucie! a po drugie co znaczy,ze sama pokrywam roznice jak to nie moja wina i teraz sie zastanawiam czy zdaza mi zwrocic. Nie spodziewalam sie tego i raczej juz nie skorzystam z ich uslug.

    • Z airbnb miałam tylko raz nieprzyjemną sytuację, a korzystam dość często. Takie problemy to często wyjątki, ale mimo wszystko, warto o nich pisać, bo pomagają innym.

  3. Właśnie jesteśmy po reklamacji i bardzo nieprzyjemnych mailach z booking.com oraz hotelem, w którym mieliśmy rezerwację. Odwołano nam lot z powodu pogody i w rezultacie nie dotarliśmy do hotelu. Zapłacone z góry za 5 noclegów w Londynie. Zaraz po tym jak dowiedzieliśmy się na lotnisku , że odwołano nasz lot zgłosiliśmy to do booking i hotelu. Rozumiemy, że hotel był gotowy nas przyjąć i miał dla nas zarezerwowane miejsca. Nie liczyliśmy absolutnie na zwrot pełnej kwoty wpłaty. Z naszego punktu widzenia zwrot 30-50% wpłaconych środków satysfakcjonował nas. Jednakże postawa bookingu jest taka że oferta jest bezzwrotna a oni nie są stroną w tym przypadku i odsyałają nas do hotelu. Hotel natomiast odbija piłeczkę i wskazuje booking jako stronę sporu.

    • Nie wiem jaki jest regulamin w przypadku odwołanego lotu, ale poza sprawdzeniem ak to wygląda (na pierwszy rzut oka regulamin nie zawiera odpowiedzi na pytanie co w przypadku odwołanego lotu, ale mogą mieć osobny) spróbowałabym dodzwonić się na infolinię i wyjaśnić wszystko z konsultatnem. Jeśli to nie pomoże, może uda się zareklamować to razem z lotem i wtedy uzyskać zwrot pieniędzy? Mam nadzieję, że pójdzie w miarę bezproblemowo, choć wiem, że bywa nie łatwo… trzymam mocno kciuki- dajcie znać!

  4. A ja mam świeżą sytuacje. Zamówiliśmy nocleg we Florencji 2 dni wczesniej.Zapłacone odrazu kartą.Nie było kontaktu z gospodarzem ani sms ani telefon ani przez komunikator booking .Dojechaliśmy na miejsce okazuje się że to kamienica i jest domofon 8 mieszkań.Na stronie podany był tylko nr klatki 29.Nie dało się wejsć znaleść skontakować.Nie dało się dodzwonić na booking.Dodzwoniłem się następnego dnia Pani mi mówi żebym nie liczył na zwrot wpłaty bo było zadzwonić wczoraj:) wtedy co nie odbierali. Kazała napisać reklamacje na maila. Napisałem mija 10 dzień nie ma odpowiedzi pisałem maila pisałem przez komunikator.Jak dzwonie na infolinie to trzeba podać nr rezerwacji to jak go widzą to nie odbierają telefonu:) Mało tego oferta oszusta dalej się wyświetla i naciąga ludzi:)Myślałem że to porządna firma ale to zwykli oszuści internetowi.

  5. Nam booking nie zwrócił pieniędzy za nocleg w najgorszym z możliwych koszmarów. Wyprowadziliśmy się po pierwszej nocy. Brud, zepsute łóżka, używana pościel, awaria w łazience i czekanie na hydraulików, którzy już jadą przez 6 godzin. I Booking umył ręce… Dla mnie to była żenada ze strony booking

    • Mam właśnie w tej chwili podobny problem. Zepsuty zamek drzwi wejściowych, cieknąca rura, smród z kanalizacji, a po pierwsze to w ogóle zostałam zakwaterowana gdzie indziej bo w pierwotnej lokalizacji była awaria kotła. Od trzech dni nerwy, pisanie wiadomości non stop, odpowiadają co prawda ale mnie w tej chwili nie urządza że mi zwrócą za 2 dni z 7 skoro już pierwszej nocy zgłosiłam problem z drzwiami i rurą. Szukanie innego lokum last minute to drogi interes Musiałam ze swojej kieszeni wyłożyć na szczęscie nie ostatnie pieniądze, 500 zł i czekać aż mi zwrócą marne 130 (!). Za te kilka dni stresu to brzmi jak żart! Dodam że przed zniżkami i promocjami cena to blisko 200 więc standard nie powinien być najgorszy. Oceny na bookingu są conajmniej mylące… Apartament ma masę niegatywnych opini, ale na wstępie widzimy ocenę “7/10 Przyjemny. Teraz już czytam dokładnie opinie, choć nie zawsze mam czas 🙁

  6. Czy ktoś posiada adres mailowy Booking na który można składać reklamacje? Będę bardzo wdzięczny ponieważ na stronie nie mogę go znaleźć.

  7. Ewa 30 sierpnia 2021
    Mam z mężem przykre doświadczenie wynajęcia noclegu przez portal Booking.
    Lokum w Sopocie( obiekt Modern Sopot) ze śniadaniem, 5 noclegów za 1966 zł, czyli ok.400 zł na dobę.
    Śniadanie o czym zostaliśmy poinformowani dopiero na miejscu miało miejsce w barze poza obiektem. Pokój 2-wu osobowy ok.10 m2 z jednym łóżkiem podwójnym wciśniętym między dwie ściany tak ,że nie było możliwości dojścia do łóżka z boku .Nie było stolików nocnych Wchodziliśmy przodem jak pies do budy, a wychodziliśmy wycofując się rakiem , co było zważywszy na wiek dużym utrudnieniem ( mamy po 70 lat ,a mąż dodatkowo poważne schorzenie kręgosłupa).
    Nie było szafy ubraniowej ,tylko 4 wieszaki i 2 haczyki na ścianie. Odzież musieliśmy
    trzymać we walizkach. Dwie walizki uniemożliwiały poruszanie się po małym pokoju, dlatego
    jedną walizkę umieściliśmy w kabinie prysznicowej ,która służyła nam jako garderobianka również na rzeczy wiszące. Przez cały okres pobytu nie mogliśmy korzystać z prysznica ,gdyż wiązałoby się z ciągłym wypakowywaniem szafy prysznicowej i jej ponownym urządzaniem.
    ,,Aneks” kuchenny :mały stoliczek trochę większy od laptopa i tylko 1 krzesło! bo na drugie nie było miejsca ,tak że kawę piliśmy na zmianę .Jeszcze było parę innych mankamentów ale
    przedstawiłam te najważniejsze.
    Te spartańskie warunki opisaliśmy odwrotnie do Bookingu domagając się już nie lokalu zastępczego ale chociaż połowy rekompensaty .Ku naszemu zaskoczeniu ,Booking stwierdził że rekompensata nie może być wypłacona ,a mamy wystawić opinię o obiekcie ,żeby ostrzec innych gości .Właścicielka obiektu była nieuchwytna a telefoniczny kontakt o rekompensacie
    zbyła szyderczym śmiechem i arogancją .Po tym telefonie wysłaliśmy kolejne e-maile do
    Bookingu w sprawie rekompensaty ale bezskuteczne .Na powyższe mamy dokumentację
    fotograficzną i nakręcony filmik, który chcemy wykorzystać w ewentualnym dalszym postępowaniu.

  8. Dziś rano dowiedzieliśmy sie że booking nie przekazał informacji Wizz Air o naszym locie do Barcelony. Efekt: Lot mieliśmy mieć jutro o 6:05; miejsc w samolocie dla nas nie ma. Rano poinformowali nas że zwracaja nam pieniądze za lot. Brak opcji innego lotu bo ceny zaporowe z dnia na dzień i koszmarna ilośc przesiadek. Anulacja rezerwacji w hotelu dziś juz odpłatna 160 euro i próba ściągnięcia kwoty z karty. Koszt kupionych online biletów na atrakcje – 1260 zł. Szloch dziecka .. bezcenny. Rocznicowa podróż … weekend nerwów.
    kontakt przez biednych mlodziutkich konsultantów tylko dopóki masz numer rezerwacji. a oni nie mogą zrobić nic. Ogólnie … ślę maila z prośbą o zwrot kosztów i cicho pochlipuje.

    • Bardzo mi przykro. Mam nadzieję, że uda się coś zdziałać ze zwrotami, choć myślę, że będzie ciężko. Można ewentualnie zgłosić się do pośrednika, który tym się zajmuje – trochę to zajmie, ale myślę, że efekt będzie łatwiejszy do osiągnięcia.

      Nawet nie wiem co napisać….

  9. Mamy właśnie przeprawę z booking. dostaliśmy telefon od dnicah dwa dni wcześniej z prośbą o wyjaśnienie ile osób docelowo będzie w obiekcie ( zmienialiśmy poprzez chat z 2 n 3). poprosili o numer rezerwacji itd. po 24 h dostaliśmy maila , że nasz wyjazd został anulowany.
    Po kontakcie z infolinią okazała się, ze to na naszą prośbę anulowano wyjazd. cena teraz za nocleg to 440 euro a nie 140 jak zarezerwowaliśmy 2 miesiące temu…doszło do wyłudzenia danych i oszustwa..a booking niby nic nie może….

  10. To są naciągacze. W zeszłym roku reklamowałem nocleg pod Łodzią, który nie doszedł do skutku. Godzinę od deklarowanej godziny przyjazdu czekałem z żoną. Pener się uchlał i i nie reagował ani na wołanie pod bramą, ani na klakson. Wykończeni wracaliśmy do domu. A booking? Złożyłem reklamację. Opisałem sytuację wraz z dokumentacją fotograficzną. Po miesiącu odezwał się jakiś pryszczyk mówiąc, że analizują. Analizują do dzisiaj, na kolejne maile nie odpowiadają, zapijaczony właściciel dalej wynajmuje (w trakcie powrotu do domu obudził się i zadzwonił, że nie słyszał), a booking umywa ręce. Omijać szerokim łukiem.

  11. 3825269270 to jest nr rezerwacji. I jeszcze bezczelnie mi wyświetla, że nocleg sfinalizowano. Chyba w stotole u sołtysa. Omijać bookinga łukiem. Szerokim

  12. Niestety, bardzo złe doświadczenia z bookingiem, sytuacja bieżąca: noclegi za łączną kwotę 3000 zł, inny pokój niż rezerwowany, po dwóch godzinach pojawiają się karaluchy. Właściciel hotelu mówi: jak się nie podoba, idźcie gdzie indziej, ale kasy wam nie oddam! Idziemy gdzie indziej, reklamujemy na bookingu i dostajemy odpowiedź, że zgodnie z informacją od właściciela sami podrzuciliśmy karaluchy, zmiana pokoju to był upgrade, i reklamację odrzucają. To niepoważni ludzie, którzy nie dbają o klienta.

    • ta, też miałam taki upgrade… awaria kotła w zarezerwowanym mieszkaniu… ale mam wg nich nie narzekać na różnego rodzaju awarie, które pojawiały sięw trakcie pobytu jużpierwszej nocy…bo to jak mi napisali opcja budżetowa (normalna cena chyba 150? nie pamieta a na booking.com jest wszystko tak popierniczone ze nie sposób znaleźć takąinformację… po zniżkach i promocjach 100dzien roboczy -150 weekend… ale no standard powinien być w tej górnej granicy cenowej – za 200 to można mieć lux apartament)….

  13. Niestety mogę dołaczyc do oszukanych przez booking. Zarezerwowałam przez nich 4 dni w apartamencie brand w Warszawie, kilka dni przed wyjazdem pobrano mi kasę ok 1000zł, ponieważ chciałam przyjechac z dziecmi wczesniej do warszawy a mój apartament nie miał wolnych miejsc zarezerwowałam jeszcze w apartamentach Novotel, tu było super, po dwóch dniach przeniosłam się do Brand, już okolica mnie załamała, klatka schodowa masakra, klucze przypięte kłudką do balustrady, po wejściu apartament okazał się brudny, okna czarne, firanki dziurawe, sofa na której miałam spać z córką cała w plamach nie wiadomego pochodzenia, darmowy zestaw kosmetyków okazał się kosmetykami isana i to już używanymi, Zadzwoniłam do właściciela nie odebrał, napisałam do niego odpowiedział najpierw po angielsku, nastepnie na moja oburzenie że jestesmy w polsce a ja nieznam angielskiego odpowiadał w naszym jezyku. Niby było mu przykro obiecał ze mi pomoze przejs procedure booking tylko musze kliknąć odwołanie rezerwacji, nie podobało mi się tobo przeciez byłam w apartamencie ale na booking nie było innej opcji, a dziecko mi płakało ze jest brudno i nie chce tu zostać, ja tez się bardzo zdenerwowałam, nagle musiałam szukac innego apartamentu na co finansowo nie byłam przygotowana, Do warszawy przyjechałam pociągiem z dziecmi zpodkarpacia oddalonego 5 g drogi. Po odwołaniu rezerwacji kontakt z włascicielem się urwał, nie pdpisuje , booking również już kilka dni. Doczytałam ze odwołanie rezerwacji na booking to przepada cała kasa, a przeciez ja tam byłam i to apartament mnie oszukał. Wynajem innych apartamentów kosztował mnie 1200zł, o 1 dzien musiałam skrócic urlop bu już nie było mnie stac na dłuzej, wiązało się to z wymiana biletów na pociag itp. Oczywiscie apartament brand zaraz znalazł nastepnego naiwniaka bo zaraz był zajęty, i zarabiał a ja jestm do tyłu 1200zł, nerwy moje i dzieci, przejazd taksówką, i skrócone wakacje. Nie wiem co robić dalej, niestety byłam tak zdenerwowana sytuacją ze nie przyszło mi do głowy zrobic jakies zdjęcia, mam tylko dzieci za swiadków.

  14. Pierwszy raz problem z booking w dodatku e Polsce w Gdańsku. Rezerwacja opłacona z góry, na 2 dni przed przyjazdem pobrano środki z karty. W opisie rezerwacji miała być recepcja, jednak nowe bloki i nic takiego jeszcze nie było. Po kontakcie z jedynym numerem właściciela odpowiedział że jest na urlopie i że oddzwoni. Minęło z 10 min, oddzwonił, że jest problem bo nie ma przygotowanego tego mieszkania i albo anuluje rezerwacje albo poczekamy 2h na mieście. Na szczęście stare miasto było blisko to zgodziliśmy sie poczekać, jednocześnie bojąc się, że może byc cieżko coś znaleźć innego. Po 3h czekania braku kontaktu z właścicielem – nie odbierał telefonów ani nie odpisywał na smsy, zgłosiłam do booking cała sprawę. Jednak ze względu na to, że oni nie mogą potwierdzić tej wersji z właścicielem to odpisują, że nie mogą nic zrobić. Kontakt z obsługą booking jest żenujący, wklejane te same odpowiedzi, kilka osób prowadzi czat – nie czytając co było już w sprawie itd. Oczekiwanie na odpowiedź kilka dni nawet. A podejrzewam, że sprawa i tak się nie rozwiąże. Zawiodłam się:/

  15. A ja myślałam, że to niemożliwe dostać domek jako 7 dniowy nocleg bez żadnej szafy, regału, półki niczego na ubrania dla dwóch osób. Z robakami w pokoju i innymi “atrakcjami”. Teraz po 1 nocy jestem w innym miejscu. To jedyny wyjazd który zrobiłam przez booking. Dziękuję za ostrzeżenia będę pewnie tracić mnóstwo czasu na reklamacje. Jednak zaczęłam z innej strony. Napisałam już o noclegu w Galeria Sulmin pod Gdańskiem na google. Tutaj też zostawiam. Mam wrażenie, że opinie na booking są częściowo oszustwem. Przecież to niemożliwe bym tylko ja dostała domek bez sprzętów. Na 7 dni.!!! Nie wykupujcie tam noclegów. Może dzięki temu blogowi inni się nie naciągną. Robaki które z sufitu wchodziły na łóżko, musiałam odsunąć łóżko od ściany. Dobrze, że kupiłam środek na owady bo bym nawet tej jednej nocy nie przespała. Fetor chyba z szamba pod domkami, ulica za płotem gdzie jeździły główna drogą samochody, autobusy. To może i świetne miejsca na wesela jak czytałam opinie w google ale noclegi to żenada i oszustwo. Nie poddam się dzięki Wam. Wolę więcej zapłacić następnym razem niz tracić pieniądze i nerwy. I będę korzystać z bardziej sprawdzonych miejsc. Booking to był ostatni raz. Pozdrawiam właścicieli bloga. Mam zdjęcia i cała dokumentację. Serdecznie Was pozdrawiam.

  16. Dzień dobry,
    Czy ktoś się orientuje jak zrezygnować (nieodpłatnie) z rezerwacji w przypadku, gdy warunki w obiekcie nie nadają się do przyjmowania gości (mowa o podstawowych rzeczach, typu brak wody czy ogrzewania, a nie o jakichś super wymyślnych udogodnieniach) . Mam podpiętą kartę na bookingu, aczkolwiek w rezerwacji umawialiśmy się na płatność w obiekcie, więc pytanie czy to właściciel ma jakoś usunąć tę oczekującą płatność czy jak?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam

  17. Nasza przygoda z booking com. zaczęła się w lipcu, rezerwacja w Baltic home Polanica Zdrój. Zgłosiliśmy się do obiektu zgodnie z umową, przed budynkiem przywitało nas dwóch robotników budowlanych, schody w opłakanym stanie, przyszedł właściciel obiektu, pokazał nam pokój, okazało się że to nie było to co zamawialiśmy,. W budynku był remont, wszystko brudne, toaleta przygotowana do malowania. Nie mogliśmy zostać w takim pokoju, od razu anulowaliśmy pobyt. Oczywiście złożyliśmy reklamację na booking, ale po kilkakrotnym wysylaniu e-maili dostaliśmy odpowiedź, że właściciel miał czystą pościel i mogliśmy skorzystać z pokoju. To jedna wielka ściema, pieniędzy nie odzyskaliśmy do tej pory, ale nie ustąpimy, dlatego nie polecam ani Baltic Home, ani booking com.

    • nawet się rymuje zakończenie,
      Ja rezerwowałem na booking aprartament, który za godzinkę po rezerwacji zadzwonił, że już jest zajęty. Ze względu na to że wyjazd na kolejny dzień to booking kazał znaleźć samemu wysłać im linka i zatwierdzą. Tak jak bohaterka tekstu, jeszcze nie wyjechałem na ferie a już utopiłem 4tysiące. Żeby tego było mało przyjechałem na miejsce i osoba przekazująca apartament notabene 70m2, zażyczyła sobie zapłaty mimo, że przelew poszedł bezpośrednio na booking. więc suma sumarum wydałem 6tyś zł na 3 dniowy pobyt w Zakopanym, który się jeszcze nie rozpoczął. Jeśli chodzi o zwrot to z booking przyszedł do 2 tygodni natomiast musiał zwrócić jeszcze apartament i na to czekałem jeszcze kolejne dwa.

  18. 15.11.2022
    Rezerwacja hotelu w Izraelu przez booking.com. Plan pobytu tydzień. Wg rezerwacji – wynająłem apartament 45 m2. Koszt prawie 5 tys. Na miejscu informacja, że nie ma takiej rezerwacji, po ostrej rozmowie Hotel jednak znalazł pokój ale wielkości schowka na szczotki ( dla 4 dorosłych osób ). Trzy dni pisania i dzwonienia do booking.com i…. propozycja rekompensaty o 10%… śmiech na sali…. najprawdopodobniej wystąpię na drogę prawną. Nie może tak, być, że portal który oferuje usługi umywa potem ręce i mówi nic nie możemy… to niech zaprzestaną działalności a nie działają na pograniczu prawa. Nie polecam ….. czasami lepiej samemu poszukać.

    Piotr

  19. Jak po takiej akcji skorzystasz jeszcze raz to nie dziwota,ze nadal nikt ztym nic. Je robi a jak czytam jszcze ze ktos nic nie zrobil odwolal sobie wyjazd bo myslal ze nie mkze reklamowac to nie dziwi mnie ze w kraju jest jak jest..ehh..komuna siedzi we lbie gleboko

  20. Odradzam stanowczo booking. Rok temu miałem przygodę z nimi niesamowita. Zakupiłem noclegi, na zdjęciach i w opisie było wszystko ładnie wyglądające. Problem pojawił się już przed samym wyjazdem gdy zadzwonił do mnie właściciel i zaczął stwarzać problemy z wydaniem faktury (podróż służbową). Powiedziałem że jak ma takie problemy z fakturą to mogę zrezygnować z wyjazdu a ten proszę bardzo ale pieniędzy już Pan nie dostanie z powrotem. Próbowałem się skontaktować z booking w tej sprawie ale telefonicznie był problem a mailowo nie odpisywali. Gdy pojechałem na miejsce okazało się że tam nic nie jest zgodne z opisem brud i smród. Wszystko zniszczone i brudne. Facet jeszcze wymusił na mnie że jak już się upieram przy tej fakturze to muszę z samego rana opuścić mieszkanie żeby on mógł sprzątaczkę przywieźć a następnie dopiero wtedy znajdzie dla mnie czas na wystawienie faktury która prześlę mailowo. Fakturę przesłał z błędem, oczywiście nie chciał poprawić, był arogancki i chamski. Tylko dlatego że przekazałem telefon swojej przelozonej i ona chwilę z nim zamieniła słowo (zanim po chamsku się nie rozłączył) to udało mi się z pracy za ta podróż służbową dostać zwrot. Bo tak to by mi nie chcieli uznać tej faktury. Reklamuje sprawę do booking. Najpierw podchodzą olewczo, potem sobie nawet żarty robią gdy przez pomyłkę pisze że składam reklamacje na firmę booking. pl a nie booking.com. Napisano mi żebym do tej firmy składał reklamacje bo oni się tak nie nazywają. Ostatecznie umywają ręce pomimo, że w komentarzach ludzie już od kilku lat wystawiają podobne opinie co ja. Co ciekawe na stronie booking też wprowadza sam w błąd bo na środku ogłoszenia była podana informacja że poleca ten apartament przykładowo 8/10 par i mylnie myślałem że to są opinie, a tymczasem ocena z opinii była w innym miejscu i wynosiła około 5 na 10. Z tego co pamiętam.

    • Są obiekty co mają ocenę 7/10 z opisem “przyjemny” a opinie opisowe są same negatywne, nie wiem jak to możliwe xD widaćbooking działa na korzyść właścicieli mieszkań które nieraz nie nadają się do użytku…

      Chyba że ktoś lubi zajmować się zgłaszaniem awarii, przyjmowaniem fachowców zamiast wypoczywać… Nie każdy przyjeżdża do np centrum miasta żeby się nachlać i po imprezie przespać gdziekolwiek….

  21. To ja Ci opiszę jak to wygląda z drugiej strony ponieważ ostatnie 10 lat prowadziłem mały obiekt noclegowy.
    Miałem taką sytuację, że goście przysłani przez Booking zniszczyli mi mieszkanie tak, że nie nadawało się do użytku a już następni jadą. Zgłosiłem do Booking fakt zniszczenia, (ich system przewiduje zdjęcie się sprawą przez nich) z informacją, że nie mogę z tego powodu przyjąć kolejnych gości ale znalazłem im po sąsiedzku lepszy obiekt w tej samej cenie. Wiesz jaka była reakcja Booking? Nie skorzystali z tego, co znalazłem i wysłali gości do gorszego obiektu, gdzieś na wysrankach, na końcu miasta za prawie dwa razy wyższą kwotę, obciążając mnie różnicą w cenie mimo, że to goście przysłani przez nich zniszczyli mi mieszkanie a ja nie dość, że nic nie zawiniłem to jeszcze dałem lepszą opcję na tacy. Na koniec jeszcze okazało się, że ich obsługa zniszczenia mojego mieszkania polegała na tym, że zadzwonili do gościa i zapytali czy mi zniszczył mieszkanie a on odpowiedział, że nie. I jeśli mi się nie podoba mogę się sądzić cywilnie z gościem… z Turcji. 🙂
    Sami się zgadzamy na takie traktowanie korzystając z ich pośrednictwa. Biorą za to od 12 do 25 procent prowizji, w zależności od umowy.

  22. Z tego właśnie powodu przestałem korzystać z Booking. Wolę polskie portale noclegowe np. Nocowanie.pl, czy Noclegi.pl. W razie problemów na infolinię można się dodzwonić bardzo szybko i uzyskać pomoc, a nie wisieć kilkadziesiąt minut na słuchawce jak w Booking.

  23. W tym momencie (luty 2023) w Olsztynie działa szajka oszustów na booking.com. Na liście wyników wyskakuje kilka (sic!) obiektów z ocenami około JEDNEGO punktu na dziesięć i łącznie SETKI negatywnych opinii, razem ze zdjęciami robionymi przez ludzi nabitych w butelkę. Jest mi szalenie przykro, że taka sytuacja ma miejsce, a nikt nic nie robi. Jeśli ktoś z Was ma pomysł, gdzie to zgłaszać, to piszcie. Policja nic nie robi. Ja sam korzystam z booking.com kilka razy w miesiącu, więc przeżywanie takich sytuacji to musi być koszmar. Rada – czytać opinie i nie nocować w nowych obiektach.

    • Szymon to nie jest tak do końca :” nie nocować w nowych obiektach”. W chwili obecnej otworzyłem drugi apartament. Na pierwszym mam 9,4 w okresie ponad dwa lata. Drugi już jest przygotowany i na szczęście są rezerwacje. Wg twojego zdania to nikt nie powinien rezerwować takich noclegów. I jak tu zebrać dobre opinie ????

  24. Mam problem przyjechałam właśnie na nocleg za który miałam zapłacić na miejscu a mój gospodaz nie odbiera telefonu brak z nim kontaktu przez kilka godzin 🙁 zostaliśmy beż noclegu

  25. Zostałem też oszukany. Zostały mi 2 razy ściągnięte pieniądze z konta, rezerwację odwołano. Musiałem zblokować kartę bo zaczęły mi znikać drobne kwoty, bez mojego potwierdzenia. Z Booking.com prowadzę korespondencję w sprawie zwrotu już ponad miesiąc, co chwilę coś nowego a zwrotu nie ma. Nigdy więcej z Booking.

  26. Mnie podobna sytuacja spotkała w maju w Wiśle- Villa Alpejska. Nocleg zarezerwowany na booking, z moja prośba o cichy pokój – gospodarze oczywiście napisali, ze bedzie zgodnie z życzeniem. Przyjechaliśmy na miejsce – Villa przy głównej ulicy, nie da sie przejść na druga strone ulicy, taki ruch. Pokój klita, ze wspólnym balkonem na 2 pokoje- leżysz na łożku a przez okno gapi sie typ, który akurat sobie pali! W pokoju zimno. W łazience „zapach” wilgoci. Ściany z dykty, wszystko slychac. Wieczorem imprezka, wrzaski, urwy, jakies przepychanki. Interwencje w recepcji- bez skutku, wg nich każdy moze sobie robić co mu sie podoba. Telefony do booking- kilkanaście prób, bez efektu. W końcu po chamskiej wymianie zdań z recepcja pt „moze tez sie powinna pani upić he he he” uciekaliśmy w popłochu z tego miejsca! W końcu dodzwoniłam sie na infolinie – nic nie zrobią, reklamowac. Koniec koncow obiekt kliknął, ze sie nie zgłosiliśmy, zarobili polowe kasy, nawet nie przeprosili. Przez ta niby anulacje, nie mozna dodać komentarza na booking. Od tamtej pory nie rezerwuje noclegów na booking. W pl jest slowhop, tam nigdy nie miałam takiej wtopy.

  27. Czasami to wydaje mi się że ludzie:
    1. Nie czytają opini
    2. Nie czytają opisu dotyczących noclegu
    3. Nie oglądają zdjęć

    Ja dużo korzystam z Booking, całą Florydę ( 6 miejsc noclegowych) rezerwowałem i było ok.
    Mnóstwo rezerwacji w PL i tylko raz było nieciekawie ale to dlatego że pkt 1 😀
    Generalnie jestem zadowolony z tej platformy. Jak rezerwuje pensjonat lub hotel to znajduje go na booking a rezerwację załatwiam telefonicznie ponieważ zawsze te 10-15 procent jest taniej. W przypadku apartamentów to ciężko ( nie każdy ma swoją stronę www ).
    To nie jest tak że CCC ( cena czyni cuda), trzeba szukać dobrych noclegów a nie tanich
    Pozdrawiam serdecznie wszystkich

  28. Witam, ja miałem jeszcze bardziej nieprzyjemną sytuację z rezerwacją na Booking.com . Mianowicie 30.08.23r po „klepnięciu” , oraz oczywiście opłaceniu rezerwacji, zaraz po przybyciu do apartamentu okazuje się , że lokal jest zdewastowany, a zarządzający obiektem twierdzi, że obiekt w ogóle nie powinien być wynajmowany. Po wielokrotnych interwencjach otrzymuję informację, że serwis może mi zwrócić równowartość ok. 10%. Nadal walczę o zwrot całej kwoty ale na dzień dzisiejszy nic się nie zmieniło. Możesz w jakiś sposób pomóc, podpowiedzieć gdzie napisać etc. Z góry dziękuję.

  29. Cwaniaczki które wynajmują obiekty dobrze wiedzą jak to działa. Obsługa klienta booking nie ma możliwości weryfikacji. Ja też to przechodziłem w Korei. Zdjęcia ładne, przyjeżdżasz na miejsce, syf. Kasa przepada , booking nie jest żadnym gwarantem.l. to.posrednik szukających zysku. Możesz się boksować ze ściana i nic nie ugrasz. Można spróbować jeszcze z ochroną konsumencka albo przez prawnika ale to dodatkowe koszty. To niestety nie jest hotel w którym możesz bezpośrednio składać reklamacje. Eh szkoda gadać bo coraz więcej firm tak działa, trzech pracowników siedzi na infolini pod obstrzałem i nie mogą nic więcej niż im górą pozwoli i tyle w temacie, przykre to.

  30. Dokładnie. Ja zostałem okantowany na pobyt 10 dni w Bolesławcu. Apartamenty Rynek Bolesławiec. Możecie mi wierzyć, że to nawet nie stoi w pobliżu apartamentu. Po przyjeździe na miejsce, okazało się, że kwatera jest na poddaszu (3 piętro bez windy). Stara kamienica, nieprzyjemny zapach w korytarzu i w pokoju. Metraż deklarowany 24m kw. Nie było nawet 15. Grzejnik w pokoju i w łazience i owszem, ale mimo rozkręcenia na full, ledwo letni. Najbardziej uciążliwe było zimno i te maskowanie brzydkiego zapachu przez odświeżacze powietrza. Zero telefonicznego kontaktu z właścicielem obiektu. Tylko wiadomości Booking. Właściciel twierdzi, że wszystko w/g zamówienia. Litości!
    W odpowiedzi na inne komentarze widziałem teksty typu “Proszę spróbować w innym miejscu za wyższą kwotę. Podsumowując:
    Przedwczoraj pokonałem na miejsce 500 km i wczoraj z powrotem tyle samo.
    Koszt paliwa + 2100 zł w plecy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

56,500FaniLubię
81,238ObserwującyObserwuj
44,000ObserwującyObserwuj
1,600SubskrybującySubskrybuj