Trekking na Malcie: najpiękniejsze trasy spacerowe

Malta. Najczęściej słyszy się o maltańskich zabytkach, o Valletcie, cudownych klifach i turkusie morza. Rzadziej mówi się o wspaniałych trasach spacerowych, a Malta to moim zdaniem idealna wyspa na trekking. Trasy nie są wymagające, a widoki niesamowite. Wiosną jej bujna roślinność przywodzi na myśl prawdziwy raj: kwiaty kwitną po prostu wszędzie, nieraz wyrastając ze skał. Do tego, wtedy nie jest oblegana przez turystów i możemy cieszyć się jej pięknem bez tłumów depczących nam po piętach.

Najpiękniejsze trasy spacerowe na Malcie

Dziś opowiem Wam o moich ulubionych trasach trekkingowych na Malcie. Oczywiście, sprawdzonych. Pokażę Wam też mniej ciekawe miejsca, bo przecież nie trafiłam na tylko te najlepsze 😊 Uwaga! Pamiętajcie, żeby uważać na klifach i nie podchodzić na sam skraj- nigdy nie wiadomo.

Rezerwat Natury Għadira

Rezerwat Għadira nie ma spektakularnych widoków, ale to świetne miejsce na obserwację natury, głównie ptaków. Większość odwiedzających ma ze sobą lornetkę i w małej budce na końcu trasy obserwuje ptasie zwyczaje. My, poza wiosennymi ptakami, takimi jak jaskółki, spotkaliśmy czaple i szarego zająca. Z tego co wiem, latem jest tam pełno jaszczurek, a jesienią to świetne miejsce na obserwację zimorodka.

Uwaga! rezerwaty natury na Malcie są otwarte w wyszczególnionych godzinach. Ich aktualny rozkład znajdziecie w internecie.

Autopromocja

ksiazka kierunek zagranica

Trasa spacerowa przy Ghajn Znuber

Trasę można zacząć od wieży obserwacyjnej Ghajn Znuber. My byliśmy tam parę razy i snuliśmy się aż do schodów prowadzących do zatoki Golden Sands. Wiosną jest tam niezliczona ilość kwiatów, co może wydać się dziwne podczas letniej suszy, poza tym widok na klif robi wrażenie. Tym bardziej, że droga jest naprawdę prosta.

Lekki trekking przy Għajn Tuffieħa/ Clay Cliffs

Parkując samochód niedaleko wieży możemy spacerować po niewielkim gaju oliwnym, zejść na dwie piaszczyste plaże: Golden Sands i zatokę Għajn Tuffieħa. Jedna z ciekawszych tras prowadzi aż do Clay Cliffs, jednak na sam koniec nie doszłam- zabrakło mi odwagi 😊

Więcej inspiracji znajdziesz na moim Instagramie:

instagram Ewelina Gac

Fomm ir-Riħ- jedno z lepszych miejsc na zachód słońca

To miejsce ma oznaczoną fajną trasę trekkingową, jednak jest ona ogrodzona jako prywatna. Dlatego my spacerowaliśmy po prostu po tej dozwolonej części, czekając na zachód słońca. Na szczęście, zaraz obok są inne trasy, które robią wrażenie, choć Fomm ir-Riħ moim zdaniem warto odwiedzić, choćby na zdjęcia.

Ras Ir-Raheb- trasa wzdłuż klifu

Kiedy tam byliśmy, spotkaliśmy parę kręcącą filmy z drona. Później zobaczyłam, jak to wygląda z góry i żałowałam, że nie mogłam zobaczyć siebie na tej trasie, choćby na zdjęciu. Trasa bowiem jest niezwykle malownicza, choć nieraz mocno stroma. Poza niebieskością morza, kontrastuje z zielenią zbocza, ogromnymi skałami i niewielką zatoczką. Uwaga! Ta trasa od połowy jest dość stroma.

Klify Dingli na Malcie

To najpopularniejsze miejsce na trekking na Malcie i przyznam szczerze, że specjalnie nie umieściłam ich na początku. To znaczy, widok na klify jest ciekawy z dalszej perspektywy, ale wcześniej wymienione trasy były bardziej zjawiskowe. Poza tym, nawet poza sezonem było tam pełno ludzi. Jednak do nich ciężej dostać się autobusem. 😊

Xrobb L-Ghagin- na samym wschodzie Malty

Na ten koniec wyspy jechaliśmy godzinę i szczerze mówiąc, nie wiedzieliśmy skąd taka wysoka ocena. Może po prostu latem jest tam więcej zieleni czy kwiatów, bo w kwietniu było tam jakoś smutno, mimo pięknego widoku na zatokę.

Trasy spacerowe na Gozo: Klify Ta’ Ċenċ

Moim zdaniem na Gozo warto wybrać się choćby dla tych klifów. Najlepiej przejść się wyznaczoną trasą spacerową, żeby na samym końcu dojść do klifów. Bo sam widok na morze i Maltę robi niesamowite wrażenie. Mieszka tam niezliczona ilość jaszczurek i kameleonów, więc lepiej uważać pod nogi, a wiosną wszystko kwitnie i jest po prostu żółto.

Kochani, po Malcie, Gozo i Comino można spacerować przez cały tydzień i i tak coś nam jeszcze zostanie. Dlatego, jeśli odkryjecie jeszcze jakieś piękne trasy dajcie znać.

Buziaki,

Cześć! Mam nadzieję, że podążycie moim szlakiem w podróży. Chętnie oglądam zdjęcia i filmy moich czytelników, dlatego oznaczajcie mnie w mediach społecznościowych:

Instagram: @ewelina.gac

Facebook: @wposzukiwaniukoncaswiata

W niektórych artykułach zawarte są linki afiliacyjne. Kiedy korzystasz z tych linków do rezerwacji noclegów, otrzymuję niewielką prowizję, co pomaga mi utrzymać bloga i dostarczać Ci wartościowych treści. Dziękuję za wsparcie!